fredag den 7. september 2012

Hearthfire: Bør man købe?

Som I alle muligvis ved på dette tidspunkt, er det nu muligt at købe den seneste udvidelse til Bethesda Softwork's episke eventyr, men bør man anskaffe sig den? Det er det spørgsmål, som spilsiden gameinformer.com har taklet, og jeg tænkte, at jeg også ville dele mine tanker omkring Hearthfire.


Jeg skal skynde mig at være ærlig og sige, at jeg faktisk ikke har udvidelsen selv, og før I afskriver mig som en uvidende tosse, så lad mig fortælle hvofor. Hearthfire virker, for mig i al fald, lidt ligesom Horse Armour udvidelsen til Oblivion: Det var en billig og trist udvidelse. Javist, det så da pænt ud, når man kom ridende igennem Cyrodiil som en anden konge, men var det i virkeligheden pengene værd? JA! På det tidspunkt var det helt klart. Jeg kunne ikke få nok af Oblivion, men efter en række år kan jeg nu også se, at man skal være mere selektiv vedrørende sine valg af DLC.

Hearthfire giver dig mulighed for at købe et hus i Skyrim, og skønt dette kunne være en underholdende tilføjelse og muligvis skænke nogle flere timer til et spil, som i forvejen kræver en investering på over 200 timer, kan jeg ikke se bort fra, at det virker lidt hult. Hvad får man egentlig ud af at købe sit eget hjem? Man kan jo ikke gå online og vise huset til sine venner, og man har kun begrænsede muligheder for at tilpasse og personliggøre huset. Jeg kommer næppe til at købe Hearthfire, idet jeg ikke fornemmer nogen konkret værdi i forhold til historien eller gameplay komme til udtryk. Bethesda Softworks har forhåbentligt noget bedre gemt oppe i ærmet i forhold til DLC, efterhånden som vi nærmer os Skyrim's etårsdag.


English version:

As you all know at this point it is indeed possible to purchase the latest add-on for Bethesda Softwork's epic adventure but should you get it? That is the question that the gaming site gameinformer.com is wrestling with and I thought I'd share my thoughts regarding Hearthfire as well.


I must be honest and say that I haven't got Hearthfire, and before you go ahead and think of me as a ranting ignorant, at least let me explain. Hearthfire feels a bit like the Horse Armour DLC for Oblivion. It was a cheap and kind of a sad add-on, if you ask me. Sure it looked awesome riding through Cyrodiil on horseback but was it worth the money? YES! At least at the time. I couldn't get enough of Oblivion. But years later I have come to realize that one must be more selective regarding available DLC.

Hearthfire gives you the opportunity to create your own home and though this could be entertaining and maybe provide several more hours to a game that already demands 200+ hours to truly appreciate, I have to admit that Hearthfire feels shallow. What is it exactly about this house that makes it worth a purchase? You can't go online and invite your friends over for a party, and the customization options are limited. It is highly unlikely that I'll be getting Hearthfire because I can't see the actual value in terms of story or gameplay. Hopefully Bethesda Softworks will have something better in store for us as we're approaching the one year anniversary for Skyrim.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar