mandag den 3. september 2012

Tilbage igen!

Om ikke det er tidlig eftermiddag i det ganske land, og her på Game Wardens er tiden gået hastigt. Men med hvad? Opgaver, arbejde og en velfortjent sommerferie har præget den sidste måned, men dovenskab kan også blive for meget. Det er tids til at skifte til et højere gear!

Der er sket meget inden for den skønne verden af gaming, og personligt har jeg selv gennemgået en mindre forvandling. Hey hey hey, vent lidt! Det er sandt! Hvad kan det være for en forvandling? Har jeg mistet lysten til at være gamer? Har jeg opdaget en verden udenfor? Nah. Jeg er såmænd begyndt at spille mere på min PC end nogensinde før, og jeg har ikke blot dyppet tæerne i dette ocean af nye og interessante spil: Jeg er gået all-in.


Jeg har faktisk prøvet at spille en MMORPG, en RPG, en RTS, en FPS og ikke mindst LoL. Jamen dog, jamen dog! På blot en måned? Det er korrekt! Min august blev brugt på tømmermænd og morskab, men der blev i høj grad også gamet. Jeg fik prøvet Starcraft 2, som jeg desværre ikke blev helt fan af. Ser du, jeg er ikke den store comptetitive gamer. Jeg spiller nemlig for oplevelsens skyld. Jeg elsker at mestre et spil, og jeg elsker at dykke ned i dets mekanikker og blive bedre til dets mange sider, men et spil må ikke kun handle om gameplay. Om strategier. Om taktikker. Det må især ikke handle om, at det "blot" handler om at vinde. Starcraft 2 er et suverænt spil, men dets fokus på konkurrence gør desværre, at det sætter mig af. Jeg kan ikke beholde interessen for et spil, hvor jeg føler, at jeg gør det samme. Det bliver slutteligt substansløst og repetitivt. Magien ved at spille forsvinder, når spillestilen nærmest bliver formularisk. Så lad mig sige det med andre ord: Starcraft 2 er et glimrende spil - et fantastisk spil - hvis man da sætter pris på konkurrenceelementerne i det. Hvis ikke bør man næppe begå samme fejl som jeg ved at købe det. Jeg sætter stor pris på RTS, men Starcraft 2 er lige en tand for competitive.


Af andre spil er jeg begyndt at spille Lord of the Rings: Online, Blacklight: Retribution og League of Legends. Jeg er ret begejstret for både Blacklight og League of Legends, men det er ligesom ved Starcraft 2. Jeg spiller ikke kun for at vinde, så jeg nyder dem i små bidder og gerne med dages afstand for at bevare en vis form for magi, når jeg spiller med vennerne. Men hvor jeg gik galt med Starcraft 2 ved at overdyrke det, sørger jeg nu for, at jeg ikke spiller de andre spil for meget. Det handler om at bevare magien! Jeg kan også godt lide, at spil som League of Legends fokuserer på enkelte karakterer, hvor man kan levele dem op og købe læssevis af udstyr til dem, som har en vis påvirkning på karakteren. Det er muligvis dette element, som gør dem mere interessante at spille, idet hvert spil ikke umiddelbart føles ens. Måske? I sidste ende sørger jeg i al fald for, at jeg ikke spiller dem alt for meget! Lord of the Rings: Online? Lad os bare sige, at det er en god ting, at det spil er gået Free2Play. Det er ok for en kort stund, indtil man opdager, at man ikke længere læser ens quests. Hverken store eller små. Det er ikke en god ting.


Med dette indlæg håber jeg nu at komme til at uploade langt flere i den nærmest fremtid, og jeg ved, at I har lyst til at rive mig en ny bagdel for ikke at være fan af Starcraft 2, men jeg håber stadig på at se jer igen! Fred være med jer, gaming godtfolk!


English version

If it isn't a beautiful day in this country of mine! The time goes by ever more quickly, but what has actually happened? Exams, work and of course vacation has all been vital parts in shaping the last month or two. But I believe it's now time to take it up a notch.

A lot of things has happened in the wonderful world of gaming but I have also had my own personal evolution. What kind of evolution, you ask? Did I lose the will to be a gamer? Did I discover a world outside? Nah. I simply discovered the world of PC gaming. And I didn't just dip my toes in this ocean. I kind of went all in!


In the last month I managed to try out a MMORPG, RPG, RTS, FPS and LoL. My, my, my! My August was spent with hangovers, fun and of course video games. A lot of gaming, actually! I tried out Starcraft 2, but I must admit that I'm not a huge fan. Why? Is it a bad game? Not all! In fact, it's a great game! But not for me. You see, I like to play video games for the experience. For the magic of the story, characters and mythos. I don't want to play a game where I'm only thinking about winning. Thinking about strategies and tactics in order to win. That's not how I roll! I'm simply not a competitive gamer. My joy of winning fades as the magic of gaming is disappearing. Gaming, for me, must never be solely about winning. It simply must not reach that point, but that is exactly what happened with Starcraft 2. It became monotonous. Even formulaic. Playing the same game and not feeling the rush of combat. Doing the same thing over and over. Not caring after a while. Of course the game offers some variety but not enough for me to maintain the magic. But I really must say that if you are a competitive gamer, then you won't find a better game out there to prove your skills, but if you're like me then don't make the mistake like I did. Starcraft 2 isn't for us.


Besides Starcraft 2 I have also checked out Lord of the Rings: Online, Blacklight: Retribution and League of Legends. And I'm actually enjoying playing both Blacklight and League of Legends! Why am I enjoying those games and not Starcraft 2? The answer is quite simple, really: I don't play them very often, and when I do I make sure to quit before it gets monotonous. Also, I like the character progression better in those games than all the base building in Starcraft 2. I think that this focus on a single unit actually makes them more fun but I can't be sure! So for now I simply make sure not to play them too much. What do I think about Lord of the Rings: Online? Oh, how kind of you to ask! Well, to put it rather simple: it's a good thing that this game went free2play. It's fun for a spell but grows old when you find yourself caring less and less about the quest details and story missions. And that's not a good thing!

I hope to be writing even more now that it seems I have returned, and I know that you want to rip me a new behind for not being fan of Starcraft 2, but I do hope to see you again! Peace out, good folks of gaming!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar