torsdag den 5. april 2012

Velkommen til Game Wardens!

Vær velkommen!

Lad os starte helt fra bunden: Mit navn er Jacob Høegh, men jeg bliver kaldt Jobbe af både venner og familie. Jeg er en nørd og elsker at se film og spille computere. Og mange andre ting, selvfølgelig: Jeg kan også lide at spise, sove, hænge ud med venner, etc. Min store hobby, lidenskab, passion, (eller hvad man nu vil kalde det) er dog hovedsageligt spil. Jeg har spillet computerspil siden barnsben, og jeg har såmænd været med siden genfødslen med NES (dog først senere i 1990/91). Jeg kan lide at se mig selv som en oplyst person, når det kommer til gaming, men jeg vil ikke kalde mig selv en ekspert på området. Jeg brænder for denne verden, og jeg kæmper for at komme til at arbejde med computerspil, når jeg bliver stor. Men en ekspert? Det vil jeg lade dig om, kære læser.



Jeg læser pt. på Aarhus Universitet, hvor jeg snart skal skrive mit speciale, som (ikke overraskende) vil komme til at handle om computerspil! Jeg vil skrive om "immersion", eller indlevelse, i spillene. Hvordan formår de at trække os fra sofaen og ind i deres verdener? Jeg er dybt fascineret af dette aspekt af spil i dag, og jeg føler, at historierne efterhånden bliver dybere og mere interessante, som tiden går. Spil i stil med Alan Wake og Heavy Rain gav verden et friskt pust med deres historier, men jeg vil i lige så høj grad hævde, at Bungies afslutningsværk, Halo: Reach, i lige så høj grad er en imponerende historiefortælling. Hvem blev ikke ked af det, da Kat tog en kugle i hovedet? Eller da Carter fløj sin Falcon ind i den skrækindjagende Scarab-tank? Musikken, af Martin O'Donnell, sætter ligeledes følelserne i gang. Men spørgsmålet forbliver: Hvordan gør de det? Det glæder jeg mig rigtig meget til at komme i gang med!



Som du også kan gætte dig frem til, så er jeg en konsolnørd. PC har bare aldrig været mit medium, skønt jeg ofte arbejder foran en computer. Ligesom jeg gør nu, faktisk! I denne forbindelse vil jeg også gerne sige, at jeg ingen favoritkonsoller har. Jeg har både Wii (og snart Wii-U), PS3 samt Xbox360, og jeg kan lide dem alle. Jeg er ingen fan af fanboys!

Jeg elsker open-world spiltitler, eksempelvis Fallout 3Elder Scrolls V: Skyrim og naturligvis Grand Theft Auto-serien! Jeg elsker dem for den næsten uendelige oplevelse, som de tilbyder. Følelsen af at kunne rejse både nært og fjernt er ubeskrivelig, og man føler sig nærmest som en rejsende på eventyr. Det er fantastisk, og jeg håber at se mange flere spil i samme stil! Jeg er også vild med Gears of War-agtige spil, hvor man konstant spiller som et hold. Shooters, hvor man kører en "Rambo-approach" (altså: Én dude kan klare 20.000 mand = plat), mener jeg er til grin. Halo, desværre, falder fra tid til anden i denne kategori, men hovedkarakteren kaldes ikke Master Chief uden årsag! Ellers er jeg glad for mange spil, herunder Bioshock, Assassin's Creed, Dragon Age, Mass Effect, og jeg kan blive ved med at nævne gode spil. Jeg har tidligere været Daglig Redaktør på SLM-Gaming og kørte en række ugentlige indlæg, blandt andet "Rejsen går til...", som I altså nu vil kunne læse her fremover :-)



Det var lidt om mig, og nu vil jeg afslutningsvis bare sige, at jeg vil holde bloggen opdateret med nyheder og spøjse indlæg så husk at kigge forbi fra tid til anden! Hvis du vil kaste et blik til højre, så vil du finde en dims, hvor du kan indtaste din mailadresse og følge mig. Hvis du alligevel ikke har andet at lave... ;-)

Mvh.

Jobbe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar